Focus bij de verkoop van de woning op een andere doelgroep

Gezien de mailtjes die we afgelopen tijd hebben ontvangen is de malaise op de huizenmarkt nog lang niet voorbij. Toch worden er nog steeds huizen verkocht en gelukkig maar! Maar het aantal kopers is op de starters markt erg beperkt. Dit wordt veroorzaakt door drie dingen:

1. startende kopers krijgen moeilijker een hypotheek
2. starters zijn voorzichtiger en wachten een verdere prijsdaling in de woningmarkt af
3. starters zijn onzeker over hun toekomst

Focus op een andere doelgroep
Daarom is het verstandig in je marketing aanpak van je woning te focussen op een andere doelgroep. Benadruk de voordelen van je woning meer voor de oudere doelgroep (55+). Deze groep kijkt met andere ogen naar een woning. Zo wordt er meer gelet op de faciliteiten en de mogelijkheden om in de toekomst volledig beneden te wonen. Bekijk je te koop staande woning eens vanuit deze doelgroep en pas daar je verkooptekst en je communicatie op aan.

Succes!

Gerelateerde artikelen:

  1. “Je moet er bovenop zitten als koper, anders is het huis weg!”
  2. 5 huis verkoop tips voordat de herfst begint
  3. Voorbereiden van de verkoop van je huis
  4. Mensen besteden meer tijd aan het kiezen van juiste huis!
  5. Makelaars verdienen 3% meer aan het verkopen van hun eigen woning

Leave a Reply